Električna mišična stimulacija (EMS), znana tudi kot nevromuskularna električna stimulacija (NMES) ali elektrostimulacija, je aktivacija mišičnega krčenja z uporabo električnih impulzov. Luigi Galvani je že davnega leta 1761 zagotovil prve znanstvene dokaze, da lahko električni tok aktivira mišice. V 19. in 20. stoletju so raziskovalci preučevali in dokumentirali natančne električne lastnosti, ki povzročajo gibanje mišic in ugotovljeno je bilo, da so telesne funkcije, ki jih povzroča električna stimulacija, povzročile dolgotrajne spremembe v mišicah. V medicini se EMS uporablja za rehabilitacijo. Najpogosteje pri fizioterapiji za preprečevanje atrofije pri poškodbah kosti, sklepov, mišic, veziv in vezivnih tkiv. Čeprav so že v 60. letih prejšnjega stoletja v nekdanji Sovjetski zvezi, z EMS pri vrhunskih športnikih dosegali 40 % povečane mišične moči, se je metoda šele v zadnjih letih začela intenzivneje uporabljati tudi v svetu profesionalnega in ljubiteljskega športa. Razloge za to gre iskati v spodbudnih rezultatih znanstvenih študij, ki so potrdile učinkovitost tehnologije EMS. Pri EMS treningu vadbo intenzivirate z uporabo blagih električnih impulzov, ki so podobni naravnemu delovanju prevajanja živčnih impulzov pri telesni vadbi. Ti dodatni impulzi povzročijo hkratno aktivacijo več mišičnih skupin ter povzročijo intenzivnejše krčenje mišic, zato za enak rezultat porabite zgolj petino časa, kot bi ga pri običajnem treningu.

Pred prvo EMS vadbo se najprej pogovorite s trenerjem o vaših željah, pričakovanjih, ciljih in morebitnih zdravstvenih težavah. Oblečete si Powersuit – moderno, lahko in oprijeto funkcionalno obleko z všitimi elektrodami, ki omogoča enako svobodo gibanja, kot ste jo vajeni pri običajni vadbi s svojimi oblačili. EMS trening vključuje različne statične ali dinamične vaje, vedno pod budnim očesom vašega osebnega trenerja, ki intenzivnost vadbe sproti prilagaja. Varni električni impulzi, ki tečejo skozi elektrode vaše obleke, delujejo hkrati na več skupin mišic in istočasno zagotovijo, da je vadba veliko intenzivnejša kot pri običajnem treningu. V bistvu EMS deluje kot neke vrste ojačevalnik. Z vsakim gibom, ki ga naredite v vsakdanjem življenju, možgani z bioelektričnimi impulzi stimulirajo motorični živec, ki mišici ukažejo, da se skrči in kot rezultat lahko na primer brcnete žogo. Med 20-minutno vadbo ne sprožajo impulze zgolj vaši možgani, ampak tudi EMS naprava. Ker sama mišica ni zmožna razlikovati, če so ukaz za krčenje sprožili možgani ali EMS naprava, reagira na oboje. Če poenostavimo, deluje EMS naprava kot nekakšen turbo efekt pri vaši vadbi.

Veliko število znanstvenih študij potrjuje učinkovitost in varnost uporabe EMS pri vadbi. Elektrostimulacijo že desetletja uporabljajo fizioterapevti v procesu rehabilitacije za preprečevanje atrofije pri poškodbah kosti, sklepov, mišic, veziv in vezivnih tkiv. EMS naprava deluje zgolj na mišice skeleta in ne dosega mišic organov ali srca. Uporaba naprave podjetja VISIONBODY je tako popolnoma varna.

Kot pri vsaki fizični aktivnosti, velja tudi pri vadbi z uporabo EMS pravilo, da je primerna za vsakogar, ki je zdrav in je tudi drugače normalno fizično aktiven. Izjemoma uporaba EMS pri vadbi ni združljiva s:

  • stanji, ko se ob fizičnih naporih počutite ekstremno neprijetno (priporočamo, da se o tej težavi pogovorite s svojim osebnim zdravnikom)
  • prehladi ali bakterijskimi okužbami (predlagamo, da si privoščite ustrezen počitek, kot bi si ga pri katerikoli drugi športni aktivnosti)
  • srčnim spodbujevalnikom
  • nevrološkimi obolenji
  • boleznimi želodca, črevesja, jeter, žolčnih kamnov ali podobnih boleznimi
  • implantiranimi elektronskimi ali kovinskimi napravami
  • odprtimi ranami, izpuščaji ali vnetji
  • obolenji kardiovaskularnega sistema
  • rakastimi obolenji ali tumorji
  • poškodovanimi deli kože
  • možnostjo notranjih krvavitev (v primeru poškodb ali zlomov)
  • diabetesom
  • menstrualnimi krči
  • nosečnostjo (svetujemo, da z uporabo EMS počakate še nekaj tednov po porodu)

Preden pričnete z EMS podprto vadbo, se posvetujte s svojim osebnim zdravnikom v primeru:

  • še nediagnosticiranih bolečin
  • nedavnih operacij
  • prsnih vsadkov
  • nevarnosti srčnega napada

Za trening z uporabo EMS vadbe je dovolj, da imate s seboj opremo, kot bi jo imeli za običajno vadbo. Za Powersuit – moderno, lahko in oprijeto funkcionalno obleko, ki omogoča enako svobodo gibanja, kot ste jo vajeni pri običajni vadbi s svojimi oblačili, bo poskrbel vaš trener. V primeru, da bi pri vadbi z uporabo EMS tehnologije želeli uporabljati svojo osebno Powesuit obleko, vam omogočamo nakup po posebej ugodni ceni.

Pomembno je, da ste pred pričetkom treninga zaužili dovolj tekočine. Vadbe ni dobro pričeti na prazen želodec, zato priporočamo vnos obroka 2 uri pred treningom. Z lahkim obrokom ogljikovih hidratov boste zagotovili, da bo imelo telo med vadbo dovolj energije. Po končani vadbi svetujemo, da si privoščite kakšno proteinsko ploščico ali shake.

Večina ljudi občuti dogajanje že takoj po prvem treningu. Spremembe postanejo vidne praviloma po 10 treningih – seveda je to odvisno od vsakega posameznika. Važno je, da se trenira redno in hkrati pazi na pravilno prehrano. Spremembe si načeloma sledijo v naslednjem vrstnem redu. Najprej rezultate občutite, kasneje jih vidite in na koncu jih opazijo tudi drugi.

Prijavite se na brezplačni uvodni trening

Prijava